Pytanie: Jak powinna wyglądać procedura zakwalifikowania dzieci na zajęcia kompensacyjno- korekcyjne w przedszkolu? Czy do każdego dziecka, które uczęszcza na takie zajęcia należy opracować program indywidualny?
Pytanie: Prowadzę niepubliczne przedszkole specjalne w dużym mieście. Chcę rozszerzyć nasze działania i w ramach przedszkola prowadzić również wczesne wspomaganie rozwoju dziecka. Jakie zmiany w statucie przedszkola muszą zostać wprowadzone uchwałą rady pedagogicznej? Jakie kroki musi podjąć dyrektor przedszkola (zarządzenia, dokumenty), aby rozpocząć działalność związaną ze wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka?
Pytanie: Podczas zajęć jedno z dzieci jest nieco z boku, widać wyraźnie, że w porównaniu z reszta grupy, to co się dzieje jest dla niego mało atrakcyjne. Często przeszkadza, rozbija pracę zespołu, sprawia wrażenie znudzonego. Nieproszone udziela dojrzałych odpowiedzi na zadawane pytania, prezentując zaskakującą wiedzę. O czym świadczy takie zachowanie dziecka? Czy wskazuje na problemy z przystosowaniem społecznym, czy na nadpobudliwość? Jak postępować, aby pielęgnować jego potencjał i nie popełniać błędów wychowawczych?
Pytanie: Prowadzę niepubliczne przedszkole specjalne. Chcę rozszerzyć nasze działania i w ramach przedszkola prowadzić również wczesnego wspomaganie rozwoju dziecka. Jakie zmiany w statucie przedszkola muszą zostać wprowadzone uchwałą rady pedagogicznej? Jakie kroki muszę podjąć (zarządzenia, dokumenty), aby rozpocząć działalność związaną ze wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty